top of page

Oorbellen op 4 maand

Mijn dochter was 4 maand als ze haar eerste oorbelletjes droeg.

Dit is geen bericht om discussie te veroorzaken. Dit is geen bericht om andere mama’s te overtuigen het ook te doen. Dit is geen bericht om mezelf goed te praten zoals sommige mensen dit zullen zien. Dit is een bericht om onze ervaring te delen met mama’s die hun dochter ook graag oorbelletjes zouden willen geven.

Mijn dochter was 4 maanden als wij in Spanje (Ja! In Spanje) in de lokale apotheker zaten om Ona haar gaatjes te schieten. De apothekeres tekende eerst stukjes op de lelletjes van Ona en vroeg goedkeuring om daar te mogen schieten. Weet je dat de voorbereiding moeilijker was dan het schieten zelf?

HET SCHIETEN

Van zodra wij ons akkoord hadden gegeven, beval ze dat de papa moest gaan zitten met Ona op zijn schoot. Ik als mama moest maar even gaan rond wandelen, ik stond perplex. Ik hoorde het schot en 5 sec later begon ons popje te wenen. De apothekeres riep me onmiddellijk bij haar en overhandigde Ona onmiddellijk in mijn armen. Ik had 1 minuutje om haar te troosten en onmiddellijk werd het 2de gaatje geschoten en mocht ik ze zelf vast houden!

WAAROM PAPA EN DAN PAS MAMA?

Ik vroeg aan haar waarom het eerste schot bij de papa moest en het 2de schot bij mij. En haar verklaring was heel duidelijk. Ik was te gestrest en dat zou Ona gaan voelen. De papa was kalm dus Ona ook. Waarom het 2de schot dan wel op mijn schoot moest gebeuren? Ik was in troostmodus en een baby die troost zoekt wil bij de mama zijn. Moesten we ze dan terug op de schoot van papa zetten zou ze schrik krijgen wanneer de apothekeres terug dichter kwam. Wat niet het geval was doordat ze voor de 2de keer op mijn schoot zat.

RESULTAAT

Eerlijk waar.. ik heb meer afgezien dan ons popje. Nee, dat weet ik niet, ik formuleer het fout. Ik heb LANGER afgezien. Ona heeft geweend tuurlijk wel maar het was net etenstijd. Dus van zodra zij haar 2de gaatje had heeft zij dan ook onmiddellijk haar flesje gekregen. En gedaan met wenen. Ik daar in tegen was nog altijd lichtjes aan het trillen en ik werd maar niet kalm. Ik dacht bij mezelf wat doe ik mijn kind nu toch aan!

Maar weet je.. ze staat zo schattig met haar oorbelletjes! Het staat haar echt!

Nadien heeft ze ook niks van last meer gehad, ik mocht er aan komen, soms bleef haar truitje aan haar hoofd steken bij het aankleden en nooit heb ik iets gemerkt van een pijntje die ze zou voelen.

VERZORGING

Als verzorging moest ik niet veel doen. Elke dag eens draaien, zo dat ze niet zouden gaan vast kroeten. En thats it. Wij hebben geen last ondervonden met ontstekingen enz.. dus op dat vlak heb ik geen ervaring en kan ik je ook niks persoonlijks meegeven behalve dan blijven ontsmetten en draaien.

SPAANSE OORBELLEN

Als oorbelletjes heeft Ona nu terug Spaanse. Dit zijn speciale baby oorbelletjes die ik hier in België nergens vind. Dit zijn oorbelletjes met achteraan een schroefdop. Dus geen last van een stekend pinnetje, geen verlies van de sluiting. Ideaal dus! Geen idee waarom ik dit nergens in België vind?! Ik of beter gezegd Ona verloor constant haar oorbelletjes met een gewone sluiting op een pinnetje.

ERVARING DELEN

Eenmaal de vakantie gedaan was, en we terug in België aankwamen hebben we toch wat lelijke opmerkingen naar ons hoofd geslingerd gekregen. Dat kwetste me echt! Maar weet je? Nu doet het me niks meer. Ona weet dat ze oorbelletjes heeft, heeft er in totaal max 5min last van gehad en ze staat er beeldig mee!

Ik wil met mijn berichtje geen mensen aansporen om toch oorbelletjes te laten schieten. Aan de mensen die wel graag hun kindje zien met oorbelletjes.. ik hoop dat je iets hebt aan mijn uitleg over onze ervaring :)

Extra

Nieuwsbrief

Over Ons

Populaire Blogs
Categorieën
bottom of page