top of page

Materniteitskoffer


Mijn koffer stond maar half klaar en wat had ik me dat stiekem toch wat beklaagd. Nogal een geluk dat patatje wel een logisch denker (perfecte man) is en weet wat ik nodig heb en graag wil.

Dus mijn eerste tip!

Begin op tijd.

Als het zover is heb je meestal nog wel tijd om een douche te nemen of iets in te pakken. Maar om stress te vermijden zou ik toch al 1 maand voor de uitgerekende datum alles in de koffer leggen. Dan ben je gerust. Ik kocht allemaal reservespullen zoals een nieuwe bus douchegel , shampoo, tandpasta zodat ik al een toilettasje kon maken. Je hebt ook van die reisproducten om plaats te besparen (Kruidvat bijvoorbeeld). Maar ik vond het in verhouding redelijk duur. Ik kocht dan maar meteen grote bussen.

Iedereen en alles is anders.

Natuurlijk is er een verschil tussen natuurlijke bevallingen en keizersnedes. Op zich zullen de zaken op de lijst niet anders zijn, maar de aantallen misschien wel. Keizersnede mama's liggen over het algemeens langer op de kraamafdeling dan natuurlijk bevallen mama's. Maar over het algemeen kan je deze lijst gebruiken om je koffer klaar te zetten.

Baby

Voor je baby is het belangrijk om genoeg kleertjes mee te hebben in verschillende maten.

Zeverdoekjes en de verzorgingsproducten krijg je meestal op de kraamafdeling zelf (uiteraard staan die wel op je ziekenhuisfactuur).

Hydrofiele luiers en of een badcape kan je wel meebrengen. Ik vind het altijd fijner om deze zaken van mezelf te gebruiken dan van iemand anders.

Krabwantjes of sokjes zijn ook nodig voor moest je mini zichzelf krabben. Knuffeltje en fopspeen zijn zeker nog niet nodig! Een leuke outfit voor de reis naar huis en vergeet daarbij zeker geen dekentje mocht het winter zijn en een aangepaste autostoel!

Jezelf

Voor jezelf neem je voldoende slipjes mee, groot genoeg want zoals je wel weet moeten daar gigantisch maandverbanden inpassen. Kleren waar je je overdag goed in voelt en nachtkledij. Als toiletgerief neem je de standaard dingen mee die jij nodig acht.

Bevalling

Tijdens de bevalling draag je best een bovenstuk met korte of zonder mouwen. Mocht het verplegend personeel je bloeddruk willen nemen, een prik moeten geven, ... dan kunnen ze dit ook makkelijk doen. Denk ook aan haarspullen, als je een grote bos haar hebt en je bent in arbeid kan het verschrikkelijk vervelend zijn als dat haar altijd voor je ogen hangt.

Water en druivensuiker zeker niet vergeten. En misschien wat vochtige doekjes om je af en toe te verfrissen. Je gsm of horloge om de weeën te timen.

Bezigheidstherapie ook heel belangrijk. Tijdschriften, muziek, je partner?

Extra

Als extra'tjes kan je je fototoestel mee nemen, maar zit meestal ook op je gsm (handig en snel).

Kleingeld!! Als je 's nachts binnenkomt kan je toch wat drinken en snoep uit te automaten halen want de cafetaria die zal wel gesloten zijn. Ook heb je dan ook al wat klein geld voor de parking.

Extra

Nieuwsbrief

Over Ons

Populaire Blogs
Categorieën
bottom of page