top of page

Recensie: Het Ei van mama


Mama… Hoe komt dat baby’tje eigenlijk in je buik ?

Ik ben nog maar net zwanger van mijn eerste maar kan mij maar al te goed voorstellen hoe deze vraag klinkt: “Mama… Hoe komt dat baby’tje eigenlijk in je buik?”

Als kleuterjuf word ik dagelijks geconfronteerd met de vragen van 25 nieuwsgierige 5-jarigen: “Juf, waar komen de baby’s vandaan?” , “Juf, hoe komt de baby in je buik?” , “Juf, krijg ik dan ook een baby in mijn buik?”, “Juf, hoe komt de baby er dan uit?”

Het is een oneindige lijst van vragen. Hopelijk mag ik de situatie vergelijken met dezelfde vragen die thuis gesteld gaan worden. Meestal weten de nieuwsgierige 5-jarigen al het één en het ander over het verhaal. Maar die monstertjes stellen de vragen maar al te graag aan mama en/of papa om zeker te zijn dat het verhaal klopt. Wees gerust, zij voelen zich op geen enkel ogenblik ongemakkelijk bij het stellen van de vragen. Het zijn wij, de volwassenen, die ons ambetant voelen. En dat is eigenlijk nergens voor nodig.

Het Ei van mama

Enkele jaren terug heb ik het boek « Het ei van mama » ontdekt, van Babette Cole. Ze is erin geslaagd om met gemakkelijke woorden het hele ‘kindjes-maken-verhaal’ te vertellen. Ik kan al verklappen dat papa een tube heeft met zaadjes onder aan zijn buik. En mama een gaatje en een eitje in haar buik.

En hier zie je Babette Cole’s kamasutra of gewoon ‘hoe mama’s en papa’s in elkaar passen’!

Zeker een aanrader!

Extra

Nieuwsbrief

Over Ons

Populaire Blogs
Categorieën
bottom of page